Kerstproject 2021

In september zijn we gestart met de repetities van het kerstproject.

Ieder jaar is het weer een feest om samen kerstliederen te mogen zingen. De Christmas Carols, de sfeer, het toewerken naar dat mooie moment in december. Helaas zijn alle kerstconcerten geannuleerd vanwege de strengere coronamaatregelen. Verdere informatie kunt u lezen Coronamaatregelen

Het repertoire bestond uit Christmas Carols en bekende koorwerken, met als afsluiting een kerstconcert met solist Henk Poort. De Nederlandse opera- en musicalzanger Henk Poort verwierf bekendheid door zijn rollen in Les MisérablesThe Phantom of the Opera en Anatevka. Twee jaar geleden maakte Henk Poort– samen met Floor Jansen – furore in het programma ‘Beste Zangers’. Hun versie van het duet uit The Phantom of the Opera maakte een diepe indruk. Henk Poort heeft een stem met een ongelofelijke power en hoogte om koud van te worden. Wat een stem en wat een uitstraling!

Kick-Off

Op zaterdag 20 november was de Kick-Off in de Sint-Joriskerk in Amersfoort. Een eerste ontmoeting en samenwerking met Henk Poort en de begeleiders Rob van Dijk, Martin Zonnenberg, Mark Brandwijk en Martin Mans. Samen zingen en repeteren, de vreugde spatte er vanaf. Tijdens de Kick-Off zijn prachtige filmopnames gemaakt, de uitzending hiervan is op 1e Kerstdag op Grootkoor.TV.