Lissabon

Achtdaagse koorreis, 5 t/m 12 oktober 2023.

Het oude maar bruisende Lissabon betovert reizigers al eeuwenlang. Onder meer met de schilderachtige wijk Alfama en het indrukwekkende kasteel van São Jorge. Ook vindt u er oude kerken zoals de kathedraal van Sé en de Santa Maria de Belem-kerk. Dankzij de gemoedelijke charme en de vele bezienswaardigheden is de stad zeer de moeite waard om te bezoeken. Maar ook de omgeving van de Portugese hoofdstad heeft veel te bieden. Zo is Cascais, ten westen van Lissabon, het leukste en meest levendige plaatsje aan de Costa de Lisboa.

Het indrukwekkende Jerónimusklooster en de kerk, het Mosteiro dos Jerónimos, is een waar boek in steen en marmer over een gouden periode van Portugal. De kathedraal van Sé dateert uit de 12e eeuw. Hoewel het Romaanse gebouw in de loop der jaren schade heeft geleden door aardbevingen, is het zorgvuldig gerestaureerd. Een unieke plek om met het Grootkoor te mogen zingen. Het kerkorgel van de Basilica of Our Lady of the Matyrs wordt beschouwd als het beste orgel in Portugal.

Lissabon en de kuststrook hebben een Mediterraan klimaat. Ook in oktober is het een heerlijke bestemming, met een gemiddelde temperatuur van 24 graden. Ideaal wandelweer en veel zon maken er zo een aangename koorreis van.

Deze koorreis is helemaal volgeboekt!

Koorrepetities
do 15 juni