1000 Stemmen Project 2024

Mooie muziek gaat nog mooier klinken in het Concertgebouw. Na het grandioze concert afgelopen jaar, gaan we in 2024 het ‘1000 Stemmen Concert’ opnieuw beleven op zondag 6 oktober. Solisten van naam en faam zullen met het Grootkoor optreden in de mooiste muziektempel van Nederland. Samen klinkt alles mooier!

Al vele jaren geven Etty van der Mei en Nan van Groeningen met de Grootkoren uitverkochte concerten in het Concertgebouw. “Afgelopen jaar waren we ontroerd door de reactie van het publiek en de koorleden, een super enthousiast ovationeel applaus. Het is elke keer weer een kippenvelmoment als je zoveel zangers en zangeressen in één Grootkoor hoort zingen. Wij zorgen met dit nieuwe koorproject ook weer voor een muzikaal avontuur”, aldus de dirigenten.

We zijn zeer verheugd dat we onder anderen de mezzo sopraan Maria Fiselier hebben kunnen vastleggen voor dit fantastische concert. Op het programma staan de mooiste koorwerken en musicalfragmenten.

Maria Fiselier
De bekende mezzosopraan Maria Fiselier is momenteel één van Nederlands grootste klassieke zangeressen. Zij staat op wereldpodia als operazangeres en zingt de sterren van de hemel. Met het tv-programma ‘Beste Zangers’ is ze bekend geworden bij een breed publiek. Maria werd geboren in Amersfoort en komt uit een geslacht van operazangers. Die traditie begint bij haar opa, die bij de opera in Amsterdam zong. Twee van zijn zoons, onder wie Maria’s vader, belanden ook in het zangersvak. Maria Fiselier studeerde af aan het Koninklijke Conservatorium in Den Haag en vertrok daarna naar het buitenland. Ze heeft al vele operarollen op haar naam staan bij de Komische Oper in Berlijn. Tegenwoordig is Maria veelal te zien op de Nederlandse televisie. Ze presenteerde het Prinsengrachtconcert en de Opening Night van het Concertgebouworkest. In 2019 was haar debuut bij het Grootkoor in Concertgebouw. Met haar buitengewone warme stem en grote muzikaliteit weet ze het publiek altijd te raken en te ontroeren.

Mystery Guest
We hebben nog een bekende solist uitgenodigd. Maar wie is het? We konden dit tijdens het kersttournee niet langer stilhouden en het is geworden.... Tenor Florian! Wat een geweldige stem en een sympathieke uitstraling heeft die man. Één ding is zeker: het wordt een onvergetelijk gebeuren! In het Concertgebouw op het grote podium te staan en samen met Maria Fiselier en het indrukwekkende Grootkoor te zingen, is de droom van elke zanger.

Tijdens het 1000 Stemmen Concert nemen we u mee langs de mooiste klassieke muziekstukken uit onder anderen de operawereld! De mooiste koorwerken van de afgelopen jaren staan op het programma. Het Grootkoor en solisten zullen begeleid worden door het fameuze orgel en twee concertvleugels. Zing ook mee in dit onvergetelijke koorproject!

Repetities
De koorrepetities starten in april en zijn verdeeld over de maanden april, mei, juni, september en oktober, met als afsluiting het concert op 6 oktober 2024. De locaties waar de repetities zullen plaatsvinden, staan binnenkort vermeld op onze website. Meld u nu aan!

Deelname
De kosten voor deelname aan een Grootkoor Project bedragen € 70,00 (excl. medewerkerskaart Concertgebouw € 15,00, te voldoen in september). U krijgt daarvoor tijdens de eerste repetitie een koorboek met bladmuziek en aanvullend studiemateriaal, een aantal intensieve zangtrainingen en korting voor een bezoeker van het concert.

GROOTKOOR 23-10-2022 2348
MIREILLE DROSTE PHOTGRAPHY3