Dirigenten

De artistieke leiding van de Grootkoren is in handen van Etty van der Mei en Nan van Groeningen.

Etty van der Mei

Dirigente Etty van der Mei begon op achtjarige leeftijd met pianoles en trad reeds op jonge leeftijd op met het familiekoperkwartet. Zij studeerde schoolmuziek, solozang en koordirectie aan het Stedelijk Conservatorium te Groningen. Tegenwoordig treedt Etty veelvuldig op als sopraansoliste bij koorconcerten en oratoria in binnen- en buitenland. Naast haar werkzaamheden als dirigente is zij zangpedagoge en muziekdocente aan diverse scholen.

Nan van Groeningen

Dirigent Nan van Groeningen is sinds zijn jeugd bezeten van muziek. In Amsterdam studeerde hij schoolmuziek en vervolgens koor- en orkestdirectie bij onder andere René Verhoeff en Jan van de Waart. Zijn zangopleiding volgde hij bij Willemke van Claerbergen en Herman Woltman. Nan treedt op als solozanger bij diverse koorconcerten en kerkdiensten. Ook is hij organisator van concerten.

Etty van der Mei foto 1
Dirigenten foto Nan 2