Amstelring Kerstconcert 2023

Het Amstelring Kerstconcert; een uniek festijn vanuit de grote zaal van Het Concertgebouw Amsterdam. Het Kerstconcert is een gezamenlijk initiatief van Amstelring en de dirigenten Etty van der Mei en Nan van Groeningen. Al vele jaren verzorgen Etty & Nan met het Grootkoor Holland kerstmiddagen voor bewoners van huizen van Amstelring, hun mantelzorgers en mensen met thuiszorg. Dit jaar brengen zij opnieuw hartverwarmende klanken in Het Concertgebouw.

Het Grootkoor Holland heeft Grootkoren door het hele land. Van Groningen tot Zeeland en van Noord-Holland tot Brabant. Dirigenten Etty van der Mei en Nan van Groeningen oefenen afzonderlijk het hele jaar door met deze koren. Al deze koren samen vormen het Grootkoor Holland. Zingen bij een Grootkoor is een belevenis en biedt voor ieder wat wils. Het repertoire varieert van klassieke tot populaire werken en omvat zowel wereldlijke als religieuze muziek.

Tijdens het Amstelring Kerstconcert  op 7 december zingen de koorleden uiteraard kerstmuziek. De koorleden vanuit het gehele land komen naar Amsterdam om mee te zingen in dit speciaal samengesteld Grootkoor Holland. Met ruim 350 enthousiaste zangers en zangeressen zingen ze prachtige kerstliederen met begeleiding van Rob van Dijk aan de vleugel en Martin Mans achter het orgel. Als speciale gast treedt op Tenor Florian.

Grootkoor en Tenor Florian
IMG_1943 bew