1000 Stemmen Project 2023

Vol trots presenteren wij u het nieuwe koorproject ‘1000 Stemmen Zingen’ met een bijzonder concert op zondag 29 oktober 2023 in het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. Solisten van naam en faam zullen met het Grootkoor optreden in de mooiste muziektempel van Nederland.

Al vele jaren geven Etty van der Mei en Nan van Groeningen met de Grootkoren uitverkochte concerten in het Concertgebouw. ‘Het is iedere keer weer een bijzondere belevenis om zoveel zangers en zangeressen in één Grootkoor te horen zingen. Wij zijn verheugd dat we de tenor Leonardo Gramegna uit Italië en de jonge Nederlandse sopraan Sterre van Boxtel hebben kunnen vastleggen voor dit concert. Op het programma staan de mooiste en meest grandioze opera- en koorwerken. “Wij zorgen met dit koorproject weer voor een muzikaal avontuur”, aldus de dirigenten.

SOLISTEN

Sterre van Boxtel

Deze jonge sopraan staat aan het begin van een grote zangcarrière en studeert nog aan het Sweelinck Conservatorium van Amsterdam. Al op haar vijftiende behaalde Sterre een eervolle vermelding op het Prinses Christina Concours en won bovendien de Jong Talentprijs. Het is niet de eerste keer dat ze met het Grootkoor gaat zingen. Sterre wordt geprezen om haar opvallende, warme stemgeluid. “Ik verheug mij enorm om weer te zingen in het Concertgebouw en samen met zo’n wereldberoemde operatenor de mooiste duetten te mogen zingen”, aldus Sterre van Boxtel.

Leonardo Gramegna

De charmante tenor Leonardo is een veel gevraagde solist met als specialiteit de Italiaanse opera. Hij heeft gezongen in vele operatheaters in Europa waaronder Venetië en Parma. Zijn sensationele stem en indrukwekkende kracht zorgden ervoor dat kunst en hart elkaar ontmoeten in de zang, waarmee het publiek emotioneel raakt. Een absoluut hoogtepunt is zijn vertolking van de bekende aria  ‘Nessun Dorma’ van Giacomo Puccini, de aria die Pavarotti zo beroemd maakte.

Tijdens het 1000 Stemmen Concert nemen we u mee langs de mooiste klassieke muziekstukken uit onder anderen de operawereld! De mooiste koorwerken van de afgelopen jaren staan op het programma. Het Grootkoor en solisten zullen begeleid worden door het fameuze orgel en twee concertvleugels. Zing ook mee in dit onvergetelijke koorproject!

Repetities

De koorrepetities starten in maart en zijn verdeeld over de maanden maart, april, mei, juni, september en oktober, met als afsluiting het concert op 29 oktober 2023. De locaties waar de repetities zullen plaatsvinden, wordt op een later tijdstip bekendgemaakt. Meld u nu aan!

Deelname

De kosten voor deelname aan een Grootkoor Project bedragen € 65,00. U krijgt daarvoor tijdens de eerste repetitie een koorboek met bladmuziek en aanvullend studiemateriaal, een aantal intensieve zangtrainingen en korting voor een bezoeker van het concert.

GROOTKOOR 23-10-2022 2348
Leonardo Gramegna bew